Monday, February 17, 2014

Colour Pencil

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَانِ الرَّحِيْمِ

   Always mulakan setiap perkara dengan Bismillah. (^^,)

 Ini pensil warna. Literally saya beli. Technically, saya beli guna duit my sis. Sharing is caring. Adik beradik tak berkira. (senyum lebar).  Tapi saya tak kejam, saya beli yang paling murah Tak nak menyusahkan. Baik kan saya. (sedang mengangkat bakul sendiri yang penuh dengan bunga ros dan tulip). Tujuan menulis bukan nak cerita mengenai "saya sebatang pensil, saya dibeli oleh bla bla". Tapi nak tunjuk gambar dan nak kongsi sedikit buah pikiran. 



(photo : captured by me)


 Cantik kan. Banyak warna. Soo colourful. Same goes to ourlife.. Begitu jugak kehidupan kita. Kita patut bersyukur, sebab Allah beri kita kedukaan, ujian dan kebahagian. Sebab hadirnya semua tu, mencorakkan kehidupan kita. It makes ourlife beautiful. Tak percaya? Cuba buat macam ni, sediakan sebuah buku, dan guna pensil warna untuk describe feeling kita tiap hari. Contoh :

Marah : conteng dengan warna merah
Rindu : coteng dengan warna pink
Bosan : conteng dengan warna kelabu
Sedih : conteng dengan warna biru 

At the end, bila habis satu buku tu diwarnakan mengikut perasaan kita..resultnya kita boleh tengok dalam buku tu banyak warna. Dengan kata lain, "warna warna kehidupan la" hehe.. 
(complicated rasanya analogi ni. tapi harap paham la)

Dengan adanya warna kehidupan tu lah, terhasilnya macam2 memori yang kadang kadang akan membuatkan kita tergelak sendiri. hehe. Rugi lah kalau tak hargai semua tu. (^^,). 
(aku hari hari gelak sendiri)

Wallahua'alam.  
Saya taip apa yang saya rasa. 
Lain orang lain pandangannya.
wee~ 

No comments: